Sunday 1 April 2012

cinta tidak boleh dipaksa

boleh ke kita paksa orang tu suka kat kita? dan sayang kat kita? ermm. cinta memang tidak boleh dipaksa. dan tidak semestinya kalau kita menyukai dan menyanyangi kita akan berharap balasanya. Jadi jangan mengharap kepada sesuatu yang tidak mungkin akan berlaku. secara sejujur-jujurnya aku seorang yang sangat mudah jatuh cinta dan sukar untuk melupakannya. Dan terkadang aku merasa pelik mengapa mudah kita tertaut hati pada seseorang itu?Hanya pada pandangan pertama.ermmm. tapi pada aku itu mungkin perasaan yang tidak boleh di elakkan. biasalah lumrah manusia semua orang akan jatuh cinta kan. dan semua orang nak dicintai dan mencintai. :) .

jadi kita memang mudah untuk jatuh cinta pada seseorang dan meraih cinta tapi kita lupa yang kita perlu meraih cinta ALLAH. Kecintaan kepada Allah SWT pasti membuahkan cinta kepada teman hidup dan keluarga. Cinta insani itu adalah buah daripada cinta kepada Allah SWT. Kecintaan kepada teman hidup dan keluarga perlu didasari dengan cinta kepada Allah SWT. Insyallah aku kan meraih cinta ALLAH bukan hanya dengan kata-kata sahaja tetapi dengan mendekatkan diri kepadanya.

satu lagi , aku hanya manusia biasa yang ingin mempunyai teman hidup yang dapat memberikan kebahagian serta memberi bimbingan untuk dunia dan akhirat. :)

p/s: aitt tetibe je cite pasal cinta nih kak jah oii. ala sesaje je nak feeling2 memalam nih. hahahaah

No comments:

Post a Comment