There was an error in this gadget

Friday, 30 March 2012

mencari cinta hakiki

Assalamualaikum ...


ketika saat aku merasakan aku terbeban dan tidak punya sesiapa di sisi...ketika saat itulah Allah sedang memerhatikan aku dengan penuh rasa kecintaanNya ...subhanallah ...

kasihanilah aku dan sekelian hamba Mu ya Allah ...berikan kami kekuatan meneruskan langkah...

b!l@ k!t@ $@y@ng d!a



Bila kita syg dia...
Kita tunggu dia lama pun x pe..
Tapi bila dia tunggu kita...dia marah2...muncung2...
hati kata xpe... lenkali kita cuba dtg awal....

Bila kita syg dia...
Kite x tido pun x pe layan dia tengah bosan ...
Tapi bila kita bosan...dia buat x endah je ...
hati kata x pe lah... dia bizi r tu kot ...

Bila kita syg dia...
Kita gaduh ngan dia...kita diam je...
Tapi dia hebohkn 1 dunia...
hati kata x pe...dia tension r tu...

Bila kita syg dia...
Kita kol nak ckp ngan dia...
Tapi dia bagi phone kat kawan dia...
dah bosan agaknya dgr sore kita ...
hati kata x pe...lyn je lah,kwn dia,kwn kite jugak...

Bila kita syg dia...
Kita b’cerita dgn dia mcm cite ngan
tunggul je kn...
Tp bila dia bercerita ngan kita???
Kita dgr,sepatah2 ...kita kena ingat satu2...
klu x ingat kita mesti kena marah...
hati kata x pe ...syg la katakn…kita ikut je ...

Bila kita syg dia ...
dia kata dia lapar...
kite bagi sume roti kita kat dia...wlpun kita pun lapar  juga...
hati kata xpe...siannya dia...

Bila kita syg dia...
Kite sanggup bg dia rest bile dia letih...
Tapi bila kita letih,dia srh jugak kita lyn dia bila dia bosan...
hati kata xpe...ala bukan selalu pun...

Bila kita syg dia,
Kita jadi cam org giler bila dengar dia sakit...
bila kita sakit...
Dia siap kuar ngan kwn2 dia ..xdtg pun melawat kita....
hati kata xpe...x kn dia nak berkepit ngan kita je 24 jam...

Bila kita syg dia...
Kita x pnh pntingkan diri sndri...
Tapi dia hipokrit tahap gaban..
hati kata x pe la ...dah dia mmg cm2 kena lah trima...

Bila kita syg dia...
Kita takut nk tngglkn dia slama2nya...
dia x tahu kita b’dpn dgn maut,
kita bagitahu kita sakit,..dia kata kat kita,...sakit bese2 je tu,jgn nk mngarut...
hati kata,cmnelah dia bila kita dah x de....msti dia hepi...

Bila kita syg dia..,
Kita x sanggup tengok dia derita...
Tapi dia x prnh hargai diri kita,...
hati kata, tau x betapa kita syg kan dia????

Bila kita syg dia...
Kita snggup tingglkn dia selama2nya untuk dia bahagia...
dia tahu ke pengorbanan kita??
hati kata x pe ...janji dia bahagia...

Dan sampai masa...
bila tuhan lebih sayangkn kita...
kita pergi tingglkan dia buat selama2nya...
Dia dtg ziarah pusara kita...
Dia menangis dan mintak maaf ...
Dia mintak maaf sebab pernah mngata kite...
Dia mintak maaf sebab pernah buat kita tnggu dia...
Dia mintak maaf sebab pernah pksa kita lyn dia time bosan...
Dia mintak maaf sebab pernah heboh 1 dnia slh kita...
Dia mintak maaf sebab pernah x hiraukn kol kita...
Dia mintak maaf sebab pernah x dgr luahan hati kita...
Dia mintak maaf sebab pernah buat kite klprn sbb dia...
Dia mintak maaf sebab pernah gnggu waktu rht kita...
Dia mintak maaf sebab x pernah hiraukan skt kita...
Dia mintak maaf sebab pernah pntingkn diri dia sndri...
Dia mintak maaf sebab x pernah tngk penderitaan kite...
NAMUN SEMUANYA TELAH TERLAMBAT....BAGAIMANA PUN KITA NAK DIA TAHU YANG KITA DAH LAMA MAAFKAN DIA ...SEBAB KITA MEMANG SAYANG DIA ...


**********

sayangi orang yang kita sayang sepenuhnya ketika masih di beri masa...kerana Allah juga menyayangi diri mereka lebih banyak daripada  kita berikan ....hargai mereka ...namun kasih sayang yang hakiki hanya milik Allah ...jangan kita mencintai makhluk melebihi daripada mencintai DIA yang telah mencipta kita... sekian terima kasih ...Assalamualaikum...salam sayang semua ...

Excellence ...