There was an error in this gadget

Sunday, 29 January 2012

si dia

aq sedih sgt bila bace status dia...hurm..dah lemah aq skrg ni..sedih..fikir lagi2..

aq ,dia,kwn aq

assalamualaiku..ada seorang budak ni..kte saling bahgia mula2..skrg dah x..sebenarnya aq nk cerita ni kan..aq rase nk mati je..dah mls nk lyg semua owg..korang tau lha dia lasungan x contact aq...aq je contact dia..sekarang aq dengar status dia,dia ckp mcm2..aq dah xnk berhubungan dgn dia..sakit ati je..aq ingt dia ,dia xingt aq un..jhat sgt ke aq ni ah???bodoh sgt ke aq ni??dah lama aq nk keluar perkataan tu sendri..tapi selalu ada penghalang...aq cemburu sgt tengok dia cam tu..aq nk sgt buat dia cam tu jgk..tapi owg ckp tu bls dendam mcm lha aq kwn..kwn dia ckp aq ni bodoh..kawan dia sendri tau..aq xtau lha cm ne perangai kwn dia..aq xde lagi kwn yg ckp aq BODOH..kau ingt tu punya perempuan cantik ke?? kau ingt ko tu pandai ke???kau ingt aq nk bg pendapat untuk ko ke..sekali ko buat aq cm tu...aq ceput mulut ko...pandai je ko mintak dgn nk no aq...ph2 hari ko ckp aq bodoh...mmg lha aq tahu ko syg dia sgt2..tapi tu bnda dah lama...sejak ko kata aq bodoh,aq terus xlyg ko....aq ni owg yg sensetif n mudah terasa...tapi yg penting aq dah tekad aq nk owg yg xgila kan harta...aq nk ajar lelaki sikit..ko buat perempuan cam smpah lps gune buang..ko ingt perempuan ni ap???laki cam tu mmg bodoh..aq penah tengok lelaki syaitan ...yg buat kwn aq derita..yg sedar dri lepas nafsu kat kwn aq...nasib baik aq dpt tolong dia..lau x cam tu lha lelaki skrg...owg buat slh pun boleh taubat ni ah ko jantan pandai lepas nafsu pandai lha ko pelihara dia...ikot kan syaitan ko tu xabis..ni sal kwn aq lha...hrp2 perempuan xmudah cam tu..aq tkt jgk lau dpt bf syaitan cm tu....lau sowg ni nk lepas kan aq..ok aq dh xakan kapel lagi...biar Allah tentukan jodoh ku...tapi aq rindu dia ni...

Saturday, 28 January 2012

pape lha

korang aq ni xpandai meluahkan sgt..haha..mls nk menulis.xpe lah tahun ni aq nk target 6A pun dah kira bagus...aq nk masuk universiti...hahaha

Friday, 27 January 2012

Kawan-2 aku yang aku sayang

assalamualaikum..aq nak cerita pasal kwn2 aq......walaupon...ade diantara mereka yg dah ade group diorang sendiri...tapi aq x kisah...yg penting kite tetap kawan walau korang kwn aq yg sekolah rendah atau menengah...aq selalu sy kan korang....aq nk kenal kan kwn2 aq 1 persatu...dari sekolah rendah n menengah..sebelum sy akan perkenalan dri saya dlu...

                                    saya nur syakirah..panggel eira je.....hehe muda baru 16 tahun 10 bln..perasan lha kejap..dah ada bf dah...sy asal kelantan..sekolah rendah skpc..n sekolah menengah smkpc 2..tahun 2012 ni last sekolah...hrp2 dpt sambung ke universiti atau kolej....doakan sy ye supaya dpt apa yg saya nak ok...amin mudah-mudahan korang akan di berkati Allah....hehe...




                           nama dia haryana shaliayana..pggel dia yana je..17tahun jgk..sekolah rendah skpc...n sekolah menengah smk tendong...tahun ni last kteorang..saya berkawan hingga lha skrg....walaupun kteorang tetap berjumpa ..jikalau jauh beribu batu..hehe..single je skrg..



                           nama dia hani shahira ..panggel dia hani..17 tahun jugak..skolah rendah skpc..n sekolah menengah smkpc2..duk dlm kelas dia selalu bising..tapi ok lha tu..sekolah  rendah suka sgt tengok gusti...tapi skrg dah xsuke..haha...tengok je lembut fuh..kasar jek...ni dah berpunya pun..haha..jgn marah..sudah ber punya skrg..




                               nie pula Nik ayunni Shahida...pggel yuni atau ida..17 tahun jgk..sekolah
rendah skpc dari darjah 4-5..sekolah menengah smkpc 2..satu kelas dgn sy...dia ni ramai peminat cikit..haha...biase lha owg cantik..haha..nie dah berpunya jgk....hahah




                     .nama dia Noor fariza ..pggel iza..17 tahun jgk..sekolah rendah skpc ..sekolah menengah smkpc 2.dia ni kembar..ni akk n adik dia farina kat bawah tu...dia x sekelas dgn sy skrg....hehe..tapi xpe...dia tetap kwn sy..dah berpunya pun...haha..





                                    nama dia Noor Farina ..pggel ina..17 tahun jga..sekolah rendah skpc ..sekolah menengah smkpc 2.satu kelas dgn sy..nie adik kepada  fariza td...ni owg nya xboleh duk diam..suka melepak...manja...haha..masih single skrg...




                               .nama dia Nur Syazwani ..pggel wani..17 tahun jgk..sekolah rendah skpc ..sekolah menengah smkpc 2.dia satu kelas dgn fariza td...owg nya kelakar cikit...haha..dah berpunya ke belum..xtau la tu..haha..





                               .nama dia nurul farahidayu ..pggel farah..17 tahun jgk..sekolah rendah sk dato hashim 2 ..sekolah menengah smkpc 2.satu kelas dgn saya..haha...owg nya cantik..baik..tapi kdg2 kelakar dia rase nk tergelak abis2...suka kacau eira..haha..owg dah berpunya ke belum xtahu lha tu...haha




                                   .nama dia Nor Ain farhana ..pggel ain..17 tahun jgk..sekolah rendah sk dato hashim2..sekolah menengah smkpc 2.satu kelas dgn saya...owg nya kelakar.bab pggel mak cik,mama  n nenek serah kat dia...haha..,..yg berbaju putih...tudung ungu tu yuni..haha...dah berpunya dah...




                                        .nama dia Fatin Nadia Nabila..pggel fatin..17 tahun jgk..sekolah rendah sk dato hashim2.. ..sekolah menengah smkpc 2.satu kelas dgn sy...owg nya baik...ckp dia lha yg paling kelakar dgn lawak dia..haha..berpunya ke belum xtahu la tu...




                                             nama dia Nur Najihah ..pggel najihah..17 tahun jgk..sekolah rendah sk dato hashim 2 ..sekolah menengah smkpc 2.satu kelas dgn sy...dia ni dua pupu saya..tapi sy rase cm bkn dua pupu je..rase cam kwn je..haha..biase lha kan...owg nya gedik cikit..jgn marah lha..ni kenyataan...haha..dah berpunya..awas!!jgn dekat dgn dia...

saya ada ramai lagi kawan..tapi xnak masuk lha takut...nt dorang mrh...sedih lak sy..haha...cukup sebelah owg sudah.......

nie bahagian adik sy pulak...

                                     .nama dia siti khadijah ..pggel siti..16 tahun..owg kedah...
nie suka buat lawak cikit.....tengok cantik kan siti ni....rase nya ramai peminat..wah..boleh akk tumpang sekaki lha...nt akk g kdah kte jumpa lha tau..syg adik...


              Giliran kawan fb pula....saya hanya
bagitau nama je erk....xde gambar cikit..cowei ye..haha..

(1) Noor Syuhadah
(2)dieya nadia
(3)ahmad alif
(4)fanisa
(5)akk mila ni (macam akk je)
(6)zulhilmi jamil
(7)eira syahira
(8)ain farhani

dan ramai lagi..


                         nie bahagian akk angkat aq..
                          .nama dia akk maisa ..pggel akk maisal..nama panjang xingt lorh..
                                                               owg pulau pinang



                                        .nama dia Nur Fazira ..pggel akk fazira..18 tahun
                                        owg petaling jaya.ni akk aq yg aq paling sayang...



                                     nie akk rasyiqah..owg kuantan....aq syg dia..aq kenal dari bf aq...    










keluarga yg mempunyai fb ialah
(1) wa niey
(2)khairi
(3)mohd lotfi
(4)arwah nur syahirah

keluarga bf aq yg punya fb ialah
(1)nur hashikin
(2)lukman xd
(3)luqffi 
(4)aisyah
(5)naufal adi

kedua-dua keluarga aq sayang...xkira dia sape..nama kan 1 MALAYSIA....haha..



                                         









Wednesday, 25 January 2012

saya syg sgt kat zahin

Lbih kurang hujung bulan july 2010, aku beranikan diri aku utk tegoq dia dkat Facebook. Sebelum nie aku tak brani nk tgoq sbb dia couple dgn budak sis. Lgpun dia tak nmpak mcm sebaya dgn aku, aku tgk mcm pangkat abg jea. So berkenalan lah kami dkat dlm Facebook tu, smpai aku dapat phone number dia. Lepas tu kami pun text. Almost every night jgak laa.n then jadi adik angat n abg angkat.

masa aq kelas tuisyen aq rase kesepian  dalam kehilangan lukman tapi muncul dia dlm hidup aq.... dalam hati aq  bgtau yg aku tetap akan tggu dia utk jd bf aku.

  1 Ogos 2010, aku beranikan diri utk tnya dia, "Would you be my bf?". Finally, the answer is YES. Aku nie yg drpada mengantok gila2, troih fresh. Tak jd tidoq.

  6 mac 2011. Hari nie hari jadi dia. tahun lepas kami start kapel. Aku text dia, sbb nk bg hadiah n gambar. And dia reply, "dia okey tapi jgn mahal :)". Ok, time tu aku lah org paling bahagia dlm dunia.

Walaupun kami nie xpenah jumpa, tp tu tak menghalang aku utk terus sayang dia. Brapa kali kami webcam dia selalu buat kelakar. saat tu aq selalu xsihat tapi aq terpaksa tipu dia untuk ckp aq ni sihat. Tak payah lah aku crita pasal sihat nie. Aku sempat pandang muka dia, and aku suruh dia jaga diri elok2. Aku kata aku syg dia sgt2. Then aku pun out. Lepas smbhyg, dia text aku yg dia dah nk tdow..

Mlm tu, mcm biasa kami txt. aq rase bahagia sangat kteorang janji walau ap pun terjadi besar or kecil dia tetap syg aq dan xnk kehilangan aq...dia akan pulihkan hubungan tu demi aq dan dia..

Tiga atau empat hari lepas tu, aku dpat berita yg dia dh takda.dia nk g perkhemahan kedet remaja skolah. Sepanjang dia takda, air mata lah teman aku. Tp apa blh buat, dia akan meneruskan perjuangan nya...


I love you,zahin.

terima kasih atas penghargaan yang diberikan pada ku..

31/12/2011. Semua orang mula mengucapkan selamat tinggal pada tahun 2011. Berat hati aku utk tinggalkan 2011 nie. 


2011 - Permulaan tahun yg agak baik untuk aku. Kami start couple pun awal tahun nie. Ya, setahun yg cukup menggembirakan bagi aku. Tapi kegembiraan tu bukan untuk selamanya ataupun dalam jangka masa yg panjang. berakhir dlm tahun 2011 nie membawa kesedihan yg tak dapat aku gambarkan. Kehilangan orang yg aku sayang. Kembali dalam kehidupan sunyi aku tanpa dia.


Walaupun tak lama, cuma setahun tapi aku tetap bersyukur sebab aku anggap dia adalah anugerah Allah untuk aku. Allah pinjamkan dia kepada aku hnya untuk setahun. Aku harus tabah dan aku juga perlu ingat, daripada Allah kita datang, kepada Allah juga kita kembali. 


Walaupun dia dah takda dlm dunia nie tapi dia tetap ada dalam hati aku. Keinginan utk cari pengganti tu ada tapi rasa sayang aku dekat dia masih lagi kuat. Biarlah aku sendiri utk seketika. Melayan perasaan aku. 


Doa aku utk kesejahteraan dia tak putus-putus. Aku harap dia bahagia di sana.


I tetap sayang dekat u, no matter what. 

pahit manis kehidupan

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dgn orang yg salah sebelum menemui insan yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana utk bersyukur dgn pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut.

Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yg lain akan terbuka tapi selalunya kita akan memandang pintu yg telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu lain yg telah pun terbuka untuk kita.


Teman yg paling baik ialah seseorang yang kita boleh duduk bersama di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dgn perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yg pernah kita rasai.

Crazy Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yg kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak akan tahu apa yg kita rindukan sehinggalah "Ianya" hadir.

Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam utuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.



Jangan pandang kepada kecantikan kerana ianya akan lapuk ditelan usia, jangan kejar kemewahan kerana ianya akan susut ditelan masa. Apa yang kekal hanyalah kecantikan hati seseorang... .

Carilah seseorang yang bisa membuatkan kamu tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika didalam kehidupan apabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.

Mimpilah apa yang kamu inginkan, pergilah ke mana-mana yg kamu ingin tujui dan jadilah apa yg kamu inginkan kerana kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semua perkara yang ingin kamu lakukan.



Semoga kamu memiliki kebahagiaan yg cukup untuk membuatkan diri kamu menarik, percubaan yg cukup utk membuatkan kamu kuat, kesedihan yg cukup utk memastikan kamu adalah seorang insan dan harapan yg cukup utk membuatkan kamu bahagia... .

Kebahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalam memiliki segala yg terbaik. Mereka hanya membuat yg terbaik dalam hampir apa saja yg datang didalam hidup mereka. Kebahagiaan terletak kepada mereka yg menangis, mereka yg terluka, mereka yang telah mencari dan mereka yg telah mencuba, hanya mereka yg boleh menghargai kepentingan manusia yg telah menyentuh hidup mereka.

Cinta bermula dgn senyuman, mekar dgn ciuman dan berakhir dgn tangisan... ..



Masa depan yg cerah sentiasa berteraskan kehidupan yg lalu yg telah dilupakan, kamu tidak boleh meneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga kamu melupakan kegagalan dan kekecewaan masa silam

" Cinta takkan datang kalau tidak dicari"

Jangan simpan kata-kata cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal dunia lantaran akhirnya kamu terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yang tersimpan dibenakmu itu sekarang selagi ada hayatnya.

Perkara yang paling kejam dalam hidup adalah kamu membuatkan seseorang menyintai dirimu sepenuh hati dan sanggup menyerahkan segala-galanya demi sebuah cinta yang suci, sedangkan kamu hanya sekadar menuturkan kata-kata cinta di bibir sahaja... meskipun lidahnya melontarkan kata-kata kemaafan, namun hatinya tidak akan memaafkan kamu sampai bila-bila lantaran hatinya yang penuh dengan kelukaan yang amat memedihkan...

Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lagi, kiranya kamu benar-benar mencintainya setulus hati.

Kadangkala kamu tidak menghargai orang yang mencintai kamu sepenuh hati, sehingga kamu kehilangannya. Pada saat itu, tiada guna penyesalan karena perginya tanpa berkata lagi.

Hal yang menyedihkan dalam hidup adalah ketika kamu bertemu seseorang yang sangat berarti bagimu, hanya untuk menemukan bahwa pada akhirnya menjadi tidak berarti dan kamu harus membiarkannya pergi.

Hawa diciptakan dari rusuk Adam, bukan dari kepala untuk dijunjung, bukan dari kaki untuk dijadikan alas, melainkan dari sisinya untuk dijadikan teman hidup, dekat dihati untuk dicintai...

Kadang-kadang ALLAH hilangkan sekejap matahari kemudian dia datangkan pula guruh dan kilat. Puas kita mencari di mana matahari, rupa-rupanya ALLAH nak hadiahkan kita pelangi yang indah ...

Belajarlah bersyukur dengan jodoh anugerah tuhan.. usah mendambakan teman secantik balqis, andai dirimu tidak seindah sulaiman.. mengapa diharapkan teman setampan yusof, andai dirimu tidak setulus zulaikha... tak perlu mencari seistimewa khadijah, andai dirimu tidak sesempurna Rasulullah SAW...

Jika kamu memancing ikan, setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu, janganlah sesekali kamu lepaskan ia semula ke dalam air begitu saja…. Karena ia akan sakit oleh karena bisanya ketajaman mata kailmu dan mungkin ia akan menderita selagi ia masih hidup... Begitulah juga setelah kamu memberi banyak pengharapan kepada seseorang, setelah ia mulai menyayangimu hendaklah kamu menjaga hatinya, janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja… Karena ia akan terluka oleh kenangan bersamamu, dan mungkin tidak dapat melupakan segalanya selagi dia mengingatimu...

Janganlah kamu mengganggu hidup seseorang dengan mencuri hatinya andainya kamu tidak ikhlas menyintainya... kelak kamu akan berlaku kejam dengan meninggalkannya dan membiarkan hatinya terluka dan hidupnya menderita...

Cinta akan menyakitkan ketika kamu berpisah dengan seseorang, lebih menyakitkan apabila kamu dilupakan oleh kekasihmu, tapi cinta akan lebih menyakitkan lagi apabila seseorang yang kamu sayangi tidak tahu apa yang sesungguhnya kamu rasakan.

Wahai sahabatku yang menderita kerana cinta, usahlah ditangisi kekasihmu yang telah pergi, hayunlah langkahmu ke mana sahaja yang kamu ingini demi mengubati hatimu yang luka, moga-moga kamu akan bertemu seseorang yang dapat mengisi hatimu, kelak pasti terubat jua dan hidupmu kembali ceria...

kejadian yg berlaku

sy betol2 syg pakwe sy...sy sedih .kerana ada yang snggup rampas dia dari sy..malah pakwe sy..tetap rase dia bersalah....huhu

gambar sy dan bf sy

nie gambar bf sy tapi dia xsuke sgt ambek gambar ni...
                                                        Ni gambar dia yang comok sgt
                             bf saya tu yang pakai baju merah tu...ala cik abg senyum cikit..hehe
                                               kelakar muke dia tembam tul la..heheh..
                                                       tengok dia punye muka xsenyum2
                                   gemuk2 pun comel dia..dia nsem sgt tapi dia xsuke tunjuk gambar dia.
                    nie gambar sy dan dia..walaupun kteorang jauh tapi sy selalu menyayangi nya














sy dan dia

pada mula nya.sy anggp seseorang ni sebagai abang angkat sy.selama sy kenal dia,dia mmang seorang yang baik dan prihatin pada sy.sy rase dia sesuai untuk sy..dia telah membuatkan sy syg dia.lama kelamaan dia telah kenal dia kakak angkat dia secara automatik.mase 2 sy bawu tingkatan 3..sy ni sibuk dgn dgn kelas.. 1 malam 2.dia n sy tnye sal kapel ..pah tu keluar la sal kapel.pada malam 2 sy segan nk bgtau dia yang sy suke dia..tapi sy penah pon mintak kapel dgn laki...tapi sy kapel dgn dia dgn ucapan bersama2..wah malam 2 bkn maen suke dapat gembiraa macam 2...tapi masa 2 ex sy mnx putus kelmarin ..mujur la dia muncul dalam hidup sy...tapi sy akan janji dgn dia xakan sakiti awk..awak,malam ni sy sungguh indah sekali..awak sy xsuke awak dekat dgn perempuan laen.awk sebenarnya sy ni jenis setia pada org...tapi awk kenapa awk buat sy mcm ni.awak sanggup dkat dgn perempuan laen...lau awak nk dkt dgn kakak angkat awk xpe..malah sy xsuka awk dkat dgn adq angkat awk...sy xnk jadi mcm sy..mula adq pah 2 teros kapel.sy selalu terfikir awk ada perempuan laen...awk kenapa awk degil??awak xfhm pon perasaan sy..macam ari mimpi sy jadi kenyataan yang ada org nk rampas awk dari sy...2 la awk dah berapa kali sy ckp .jgn dkat pompuan laen awk degil...tengok skrg hubungan kte jadi regang.sy sdih la..kerana budak perempuan kte jadi mangsa malah awk kata awk bersalah....awk xfikir ke??awk mmg xsyg sy kan??awk xtau pon setiap ari sy selalu menangis..cume sy xnk ira bagitau..lagipun sy mnx sangat dia janji dgn sy...alhamdulillah...tapi ari ni sy rase tenang ckit..coz hubungan kte menjadi okey...sy nk awk n sy hidup dlam keadaan aman..awak sy mintak maaf kerana sy xnk gannggu awk exam tahun ni....mungkin ari ni ari awak..esok ari sy okey....awk sekali lagi sy mnx maaf okey..awak sy xnk ibu bapa awk n sy kecewa..agpun dorang dah kenal kte kan??sy nk sgt jge hubungan kte,,awak sy akan teros menunggu awk sampai sy tiada..awk sy syg awk sgt2.perasaan sy xblh tipu kerana awk la yang sesuai untuk sy..sy suke awk..sy nk jge awak...awak sampai sini je ari ni.sy penat al..kla.,bye

keterangan cikit

keindahan pencintaan sekejap je..kdang2 datang masalah yang perlu kita fikir....adakah orang yang bercinta selalu happy xde kan....semua nya ada masalah..tetapi jarang....bagi sy pencintaan boleh mengurang kan tekanan...tapi sy kapel dgn seseorang bkn kerana dia hemsem atau apa2 je...sy kapel kerana jujur sy syg dia...dan xde maksud lain....kadang2 kwn sy tolong sy dlm kelemahan i2..nasib baik sy ad sorang kwn yang memahami perasaan sy...dan sorang bf sy yang terlalu ambek berat jika apa2 kecemasan....sy xtahu la mcm mane nk bls jasa dorang...indah bercinta sebernanya tetapi jangan keterlaluan.....bila kapel..n jangan sesekali skitkan aty dia....

sedih sgt

aq nya best skrg dah nk lupa kan aq..dia sanggup bg adik dia ckp..mase aq cll selalu kene lyg adik dia..dia buat aq ni cm sampah...aq syg kat bf aq..tapi aq xsuke perangai cm ..sejak kwn aq xde dia berubah 100%..dan aq xtau nk buat cm ner agy..aq mnx tolong akk angkat dia..malah akk angkat dia xboleh tolong aq..skrg rahsia penyakit aq .aq xkan bg tahu sape2..biar lha aq rahsia yang penting sgt aq syg dia..sejak hari tu aq selalu rase nk mati je bila jd cm ni..tapi aq sbr sbb aq tahu aq syg dia...tolong lha pulihkan hubungan aq..aq nk mnx putus selalu dia mcm xnk je...aq syg dia..blog aq yang dlu dah hilang password..ish xpe  lha Allah nk menduga aq kot..dia xtahu pun setiap malam aq menangis..tapi kwn2 aq selalu keluar kan nama..saat2 kwn keluar kan nama dia sering bela dia...mak aq,family aq,dan sedara aq semua dah tahu tentang aq dan dia...tapi aq hrp suatu hari nt aq akan bersama nya.amin..tapi korang tolong doakan aq ye...moga2 dia tu jodoh aq...dah dua tahun aq bersama nya...hati aq hanya untuk dia je...lau aq xdpt dia ,aq xnk kahwen..