There was an error in this gadget

Monday, 31 December 2012

HAPPY NEW YEAR /2013

http://www.icq.com/img/friendship/static/card_16961_rs.swf

GELISAH :::

السلام عليكم ورحمة الله وبركات kepada semua kawan-kawan blogger semua.. Semoga di akhir-akhir tahun 2012 ni kita semua diberikan Allah kesihatan, keberkatan untuk meneruskan hidup mendatang.  Esok hari terakhir kita berada di tahun 2012.  Bertambah lagi usia kita.  Yang senja dah nak maghriblah pulak jadinya. Yang remaja mungkin dah merangkak ke alam dewasa dan begitulah seterusnya.

 Biasalah kita manusia tak boleh lari dari perasaan risau. Begitulah juga saya. Cuma bagaimana cara kita menerima risau tu saja berbeza, Sebagai orang islam tentu kita ada cara-cara bagaimana nak mengendalikan kerisauan yang melanda kita.  Banyak bersabar dan ingatlah Allah sentiasa akan menolong kita. Antaranya amalkan doa di atas semoga Allah ringankan apa saja penangunggan kita yang mengelisahkan hati.

Mari kita cuba fahami apa itu kerisauan atau kegelisahan. 

Gelisah ialah hati yang tidak tenteram, merasa khuatir, resah, tidak tenang. Kata Saidin Ali karramallahu wajhah: "cemas atau risau adalah lebih sukar dari kesabaran."

Suatu ketika seorang sahabat karib Rasulullah SAW iaitu Ibnu Masu'd didatangi seorang lelaki yang kelihatan dirundung duka nestapa.  Lelaki itu berkata kepada Ibnu Masu'd, "Saudara, berikanlah pada ku nasihat yang dapat aku jadikan penawar untuk jiwaku yang gelisah ini. Akhir-akhir ini jiwa ku tidak begitu tenteram, jiwa ku sentiasa gelisah, fikiran ku juga selalu kusut."

Ibnu Masu'd berkata, "Sekiranya itulah penyakit yang menimpa mu, hendaklah kamu bawa hati mu mengunjungi 3 tempat ini:

Pertama - tempat orang membaca al-Quran sama ada kamu membacanya atau kamu sekadar mendengar orang lain membaca ayat al-Quran

Kedua - Majlis ilmu, yang dapat mengingatkan kamu kepada Allah


Ketiga - carilah tempat dan waktu yang sesuai supaya kamu dapat beribadah kepada Allah dengan khusyuk dan tulus ikhlas."

Saturday, 29 December 2012

LUAHAN SEORANG YANG PENYAYANG.. ..

assalamualaikum..

maaf buat kawan2 saya.saya memang xdapat cari kerja semalam ayah saya memberi keputusan yang terbaik untuk sya..walaupun saya sedih ,saya tetap akan mendengar apa yang parent sy ckp..kerana penjelasan& keputusan yang parent bagi amat bermakna buat saya..saya seorang anak perlu mendengar nasihat ibu bapa..apa yang penting saya tidak kecewakan mereka..saya terlalu menyayangi keluarga saya.. saya tak mahu menyusahkan keluarga saya..biar lha sy berdikari.. saya perlu berfikiran matang bukan macam bdk2 lagi ..:)

Tuesday, 4 December 2012

kesedihan ini memerlukan kegembiraan


assalamualaikum..

maaf tau eira sebenarnya eira sedih sbb eira hampir kne tinggalkan bf eira..eira syg dia tau..tapi dia dah berubah mcam dah xsyg eira lagi..eira xtahu nak cakap apa lagi sedangkan eira bersungguh-sungguh untuk jaga hubungan ni..tapi hubungan ni hancur..yang buat eira sedih..bila keluarga eira tanya sal akim air mata akan jatuh..tapi eira sabar..eira terpaksa buat happy depan family eira..eira syg sangat kat dia..setiap malam eira bimbang kat dia..tapi xde orang tahu pun perasaan eira..xkan eira nak cakap kat dia ,eira benci dia sedangkan eira syg dia.kalau eira cakap  memang eira xkan pernah untuk berhenti keluarkan air mata..setiap kali pandang wajah dia dalam gambar eira teringat masa eira happy bersama dia..setelah benda ni berlaku semua nya GONE.. sekarang eira rase xsedap aty xtahu kenapa..hidup eira kosong..''mak,ayah,abg,kakak,adik ,eira mintak maaf sebab eira terpaksa bohong ,eira happy sehingga mak n ayah susah payah bawak eira g klinik..eira sedih sebab susahkan family eira sendri..hari tu pun ayah susah payah ulang alik dari hospital tengku anis pasir puteh untuk selamatkan eira..sekarang susah payah bawa ke klinik sebab eira lemah tambah dengan tension..eira xnak dah bagi keluarga eira keluar air mata sebab eira..hari x-cdent mak nges sehingga mak abaikan kesihatan mak,,pah tu semua nges sebab eira masuk bilik bedah hingga keluar bilik bedah.jadi kali ni mak nak eira happy.so eira terpaksa tunjuk happy..eira tahu selama ini eira xpenah buat family eira sedih kerana eira..tapi hari tu keluarga eira sedih..dan eira mnx maaf mak kenapa eira xcerita orang panggil eira 'cacat' sebab eira xnak keluarga sedih..lau keluarga sedih eira akan ingt kat semua orang, arwah atok,kawan, ex dll.." ''akim eira mnx maaf sebab eira terpaksa tipu akim.selama ni eira pengsan eira xbagitahu akim..sebab eira xnak akim sedih tapi tetiba akak dah bagitahu akim..akim eira syg hakim..eira yakin kite boleh hidup bahgia dgn usaha kita tapi akim sygkan owg lain daripada eira sendiri..eira xboleh halang akim .eira redha dan pasrah apa yang berlaku..tapi eira syg akim..eira xboleh tinggal akim..eira syg akim ..eira xleh lepaskan akim atas tangan orang lain..maafkan eira''

okey lha eira sedih mood eira dah xboleh nak menulis..assalamualaikum..

KEhIdUpAn.. :)


Dalam hidup, seringkali kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahawa apa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia.
Seandainya kita tidak mampu untuk mengutuskan secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.
Ketika satu pintu kebahagiaan tertutup, pintu yang lain dibukakan. Tetapi sering kali kita terpaku terlalu lama pada pintu yang tertutup sehingga tidak melihat pintu lain yang dibukakan bagi kita.
Kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita. Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita akan dapat mengubati hati yang telah terluka.
Seseorang manusia harus cukup rendah hati untuk mengakui kesilapannya ,cukup bijak untuk mengambil manfaat daripada kegagalannya dan cukup berani untuk membetulkan kesilapannya
Jadikan dirimu bagai pohon yang rendang di mana insan dapat berteduh. Jangan seperti pohon kering tempat sang pungguk melepas rindu dan hanya layak dibuat kayu api.
Bermimpilah tentang apa yang ingin kamu impikan, pergilah ke tempat-tempat kamu ingin pergi. Jadilah seperti yang kamu inginkan, kerna kamu hanya memiliki satu kehidupan dan satu kesempatan untuk melakukan hal-hal yang ingin kamu lakukan.
Masa depan yang cerah berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan. Kamu tidak dapat melangkah dengan baik dalam kehidupan kamu sampai kamu melupakan kegagalan kamu dan rasa sakit hati.
Doa memberikan kekuatan pada orang yang lemah, membuat orang tidak percaya menjadi percaya dan memberikan keberanian pada orang yang ketakutan
Janganlah berputus asa. Tetapi kalau anda sampai berada dalam keadaan putus asa, berjuanglah terus meskipun dalam keadaan putus asa.
Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yg belayar dilautan telah ramai kapal karam didalamnya..andai muatan kita adalah iman,dan layarnya takwa,nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini.
Dalam masyarakat manusia ada binatang jalang tetapi dalam masyarakat binatang tidak ada satu pun manusia jalang -Aristotle
Sahabat sejati adalah mereka yang sanggup berada disisimu ketika kamu memerlukan sokongan walaupun saat itu mereka sepatutnya berada di tempat lain yang lebih menyeronokkan.
Hati yang terluka umpama besi bengkok walau diketuk sukar kembali kepada bentuk asalnya.
Setitik dakwat mampu membuat sejuta manusia berfikir tentangnya.
Waktu kamu lahir, kamu menangis dan orang-orang di sekelilingmu tersenyum.
Jalanilah hidupmu sehingga pada waktu kamu meninggal, kamu tersenyum dan orang-orang di sekelilingmu menangis.
Tanda-tanda orang yang budiman ialah dia akan berasa gembira jika dapat berbuat kebaikan kepada orang lain, dan dia akan berasa malu jika menerima kebaikan daripada orang lain.
Semulia-mulia manusia ialah orang yang mempunyai adab yang merendah diri ketika berkedudukan tinggi, memaaf ketika berdaya membalas dan bersikap adil ketika kuat -Khalifah Abdul Malik Marwan
Supaya engkau beroleh sahabat, hendaklah diri engkau sendiri sanggup menyempurnakan menjadi sahabat orang -Hamka
Sebaik-baik manusia ialah yang diharapkan kebaikannya dan terlindung dari kejahatannya.
Hiduplah seperti lilin menerangi orang lain, janganlah hidup seperti duri mencucuk diri dan menyakiti orang lain
Fikirkan tentang dirimu. Jika satu bangsa telah mula berfikir, tidak ada satu kekuatan pun yang boleh menghentikannya -Voltaire
Semoga kamu mendapat cukup kebahagiaan untuk membuat kamu bahagia, cukup cubaan untuk membuat kamu kuat, cukup penderitaan untuk membuat kamu menjadi manusia yang sesungguhnya, dan cukup harapan untuk membuat kamu positif terhadap kehidupan.
Kita lahir dengan dua mata di depan wajah kita, kerana kita tidak boleh selalu melihat ke belakang. Tapi pandanglah semua itu ke depan, pandanglah masa depan kita.
Kita dilahirkan dengan 2 buah telinga di kanan dan di kiri, supaya kita dapat mendengarkan semuanya dari dua buah sisi. Untuk berupaya mengumpulkan pujian dan kritikan dan memilih mana yang benar dan mana yang salah.
Kita lahir dengan otak di dalam tengkorak kepala kita. Sehingga tidak peduli semiskin mana pun kita, kita tetap kaya. Kerana tidak akan ada seorang pun yang dapat mencuri otak kita, fikiran kita dan idea kita. Dan apa yang anda fikirkan dalam otak anda jauh lebih berharga daripada emas dan perhiasan.
Kita lahir dengan 2 mata dan 2 telinga, tapi kita hanya diberi 1 buah mulut. Kerana mulut adalah senjata yang sangat tajam, mulut bisa menyakiti, bisa membunuh, bisa menggoda, dan banyak hal lainnya yang tidak menyenangkan. Sehingga ingatlah bicara sesedikit mungkin tapi lihat dan dengarlah sebanyak-banyaknya.
Kita lahir hanya dengan 1 hati jauh di dalam diri kita. Mengingatkan kita pada penghargaan dan pemberian cinta diharapkan berasal dari hati kita yang paling dalam. Belajar untuk mencintai dan menikmati betapa kita dicintai tapi jangan pernah mengharapkan orang lain untuk mencintai kita seperti kita mencintai dia.
Berilah cinta tanpa meminta balasan dan kita akan menemui cinta yang jauh lebih indah.
Yang memimpin wanita bukan akalnya, melainkan hatinya.
Pengecut mati banyak kali sebelum kematiannya. Yang berani mati hanya sekali.
Amat mudah untuk memadamkan api yang sedang marak, tetapi sukar untuk meredakan api kemarahan dalam diri.
Kata-kata itu sebenarnya tidak mempunyai makna untuk menjelaskan perasaan. Manusia boleh membentuk seribu kata-kata, seribu bahasa.Tapi kata-kata bukan bukti unggulnya perasaan
Sahabat terbaik adalah dia yang dapat duduk berayun-ayun di beranda bersamamu, tanpa mengucapkan sepatah katapun , dan kemudian kamu meninggalkannya dengan perasaan telah bercakap-cakap lama dengannya.
Lombong emas dalam diri kamu adalah fikiran kamu. Kamu dapat menggalinya sedalam-dalamnya dan sepuas-puas yang kamu inginkan -Abdullah Mansur M.H
Mahkota kemanusiaan ialah rendah hati.
Setiap jiwa yang dilahirkan telah tertanam dengan benih untuk mencapai keunggulan hidup. Tetapi benih itu tidak akan tumbuh seandainya tidak dibajai dengan keberanian
Sahabat yang tidak jujur ibarat dapur yang berhampiran. Jikalau pun kamu tidak terkena jelaganya sudah pasti akan terkena asapnya.
Kalau kita dapat membuka dan menutup telinga dengan mudah sebagaimana membuka dan menutup mata, pasti kita akan terhindar dari mendengarkan banyak kebatilan.
Jika keadilan ditegakkan, keberanian tidak diperlukan lagi.
Tiada siapa yang paling pandai dan paling bodoh di dunia ini kerana setiap yang pandai itu boleh menjadi bodoh dan setiap yang bodoh itu boleh menjadi pandai
Akal itu menteri yang menasihati, Hati itu ialah raja yang menentukan, Harta itu satu tamu yang akan berangkat, kesenangan itu satu masa yang ditinggalkan
Barangsiapa memusuhi orang yang di bawahnya, hilang kewibawaannya.
Hidup biarlah berbakti, walaupun tidak dipuji
Seorang boleh menipu seseorang sekali-sekala tetapi orang yang sama tidak boleh menipu semua orang pada masa yang sama
Keikhlasan itu umpama seekor semut hitam di atas batu yang hitam di malam yang amat kelam. Ianya wujud tapi amat sukar dilihat.

HATY BIMBANG

KENAPA eira asyik pengsan je..?? pelik ..eira sekarang bertambah lemah xley wat benda2 berat cikit je...tapi orang cakap dgn cara macam ni kte ingat sal ajal maut...bagi sy ye..tapi ini dugaan tau...
(taip sambil baring sementara itu mata tengok tv telinga dengar tu dia)..kakak saya dah bgtau akim sy pengsan buatkan dia risau ada lha...urm habis kawan ku tahu cm ner nak cakap eira xpengsan(cam ner nak bohong or sorok sal hal ni..susah dah kan..benda yang kte sembunyikan orang dah tahu..redha je lha...eira un xtahu nak wat pe..duk diam orang tanya jawab ntah lagi bagus kan hee..makasih..

KeJuJuRaN InI BErLakU !!!

assalamualaikum.. eira sayang kat haqim sangat2 tapi perlu ke eira berpisah dgn dia..sedangkan eira syg dia..tapi akim lebih syg kan orang yang dia hampir2 bercinta..hati eira hancur sekarang..Ya Allah jika eira boleh lepaskan dia eira rela daripada disakiti kerana dia mempunyai hati pada orang lain..Ya Allah jika eira lepaskan dia tutupkan lha aty eira kepada sesiapa je(lelaki bkn ada kaitan) kecuali calon suami eira..eira sekarang tak mampu berpegang pada janji manusia KERANA SUDAH BANYAK HATI EIRA TERLUKA...eira paling xsuke orang terima eira kerana nak permainkan,nak suke2,nak ambek kesempatan ,merosakkan maruah orang..eira nak orang berfikiran waras..eira tahu umur eira masih mudah tapi eira apakah daya nak cintakan seseorang tu tapi asyik kite yang kene dlu..sebab tu eira xmudah percayakan lelaki..kerana lelaki macam2 kata2 manis dia..eh xcakap lelaki perempuan pun ada kan.ingt lha dunia ini sementara je..ajal maut kite Allah akan tarik bila2 masa je..sebab tu eira xpernah buat jahat dgn orang walaupun orang tu selalu wat jahat dgn eira..memang ramai kata eira penyanyang ,berani,tabah,suke tolong orang dalam kesusahan sehingga duit eira bagi kat orang sampai eira lansung xmakan..tapi eira buat ni kerana Allah..sama lha dgn bf or ex2 eira..eira bagi to4 tu sbb tu hadiah eira..nak cakap sedekah xley sbb eira xniat sedekah..kerana sedekah untuk orang yang tak mampu..tapi eira xnak ex or bf eira ungkit sal krdt ke apa2 je..kerana eira buat secara aty yang ikhlas..bukan kerana ungkit.. satu lagi MAAF..eira xpernah xmaafkan orang..apa org buat maafkan je walaupun perangai dia kejam..sakit walau macam mana pun asalkan xjatuh maruah or aib kan sal eira..tu je.. 
setakat ini lha eira nak makan keropok..hehe.. 

salam..

Bagi Ler Eira Gelak...

Nak Tahu x rahsia eira untuk eira happy iaitu bagi arnab seekor ataupun usik eira dgn perkara kelakar..hehe... eh2 korang jangan lah bagi arnab eira gurau je la...oii bagi senyuman untuk eira lha..hehe..
eh manja pulak...ntah lha bagi2 pape je asalkan eira happy tapi janji jangan bg dgn pemberian seperti duit or makanan yang berkaitan dgn duit or pembelian lha..ulang ayat sama xpe kan xtau nak cakap apa...hha...hurey.. eira dapat suke hari ini tengok binatang yang eira takut tu kerja eira..ahhaah...nasib baik ada sepupu yang pegang dia... said cousin'' eira penakut kucing'' eh takut kucing biar lha...sbb eira xsuke...seorang lagi adik cousin eira pegang cacing..cabut larii la apa lagi kan..lau ada kereta kat jalan un eira sanggup di langgar daripada eira tengok atau orang kacau eira dgn benda tu....tapi ustazah eira ckp milo dia buat dgn cacing....eira  rase ntah lha pelik...urm korang leh x tolong happy kan eira...hahaha....gelak eira dalam sedih ni,...wat lha cam ner un asalkan eira happy..tul x???hehe..

KaTA tak Perlu SENYUM makan pENAMPAR

setiap perkara yang berlaku xmesti nya masalah itu selesai dengan sendri...kite harus kuat menghadapi nya kerana ini cubaan yang akan berlaku pada suatu hari nanti...itu kata orang sakit dahulu sebelum kita sakiti orang..perh ayat terbalik bia lha mls nak padam..kini ku merasa apa yang ku alami..tapi sejujur nya aku sayang dia...kalau aku xsayang dah lama aq tinggal kan..tapi aku xtahu nak menyatakan macam mana nak pulihkan hubungan yang sudah gelap ..kesakitan aku alami seperti aku patah semangat..selama ini sudah banyak aku korban kan tapi langsung tak dihargai..langsung seseorang tu tidak semaikan...harapan aku selama ini terus hancur berkecai bkn hantu kapcai ya..tapi ya sudahlha aku mahu pegang prinsip aku..sudah cukup kau sakitkan aku..hubungan kau dgn aku tidak pernah sebegini tapi sekarang HANCUR ..kamu xtahu perasaan aku..(sedih cam katak kau tahu x),.umur aku semakin meningkat biar lha aku memikirkan hidup dan mati aku saja..kata sains semakin meningkat umur semakin ingat mati..ini cobaan aku alami..hidup tidak tenteram yang ku alami... so ku akan cari keinsafan yang ada lagi pada dri ku...


p/s ayat hari ini kejam sangat.. 

Sunday, 2 December 2012

Rahsia Eira Untuk Senyum..

Nak Tahu x rahsia eira untuk eira happy iaitu bagi arnab seekor ataupun usik eira dgn perkara kelakar..hehe... eh2 korang jangan lah bagi arnab eira gurau je la...oii bagi senyuman untuk eira lha..hehe..
eh manja pulak...ntah lha bagi2 pape je asalkan eira happy tapi janji jangan bg dgn pemberian seperti duit or makanan yang berkaitan dgn duit or pembelian lha..ulang ayat sama xpe kan xtau nak cakap apa...hha...hurey.. eira dapat suke hari ini tengok binatang yang eira takut tu kerja eira..ahhaah...nasib baik ada sepupu yang pegang dia... said cousin'' eira penakut kucing'' eh takut kucing biar lha...sbb eira xsuke...seorang lagi adik cousin eira pegang cacing..cabut larii la apa lagi kan..lau ada kereta kat jalan un eira sanggup di langgar daripada eira tengok atau orang kacau eira dgn benda tu....tapi ustazah eira ckp milo dia buat dgn cacing....eira  rase ntah lha pelik...urm korang leh x tolong happy kan eira...hahaha....gelak eira dalam sedih ni,...wat lha cam ner un asalkan eira happy..tul x???hehe..

luka yang sedih datang lagi

assalamualaikum..Ya Allah eira xtahu macam mana naak hilangkan sedih...tadi akim dah mintak putus dgn eira..mula2 eira dapat terima tapi skrg eira xleh terima ...tapi eira dgn dia mmg xleh terima jgk..macam mana nak buat ni.....eira pening memikirkan ..pagi 1  disember pun eira lansung xtidur sampai lha eira pengsan tapi apakah daya eira...eira xmau sedih ..tapi eira syg kan akim...akim un syg eira tapi kteorang terpaksa lalui benda ni...tapi eira xtau sape leh tolong pulihkan hubungan ni..eira dah xsanggup..lagipun eira ni jenis lemah susah lha cikit..skrg un eira mudah terasa n xtau adik un selalu kne marah dgn eira lau dia degil..tapi eira xpernah nk marah sampai kuat2...eira skrg un kuat pengsan n kuat demam..hari tu demam un eira langsung kurang bercakap n asyik nk pengsan je....lau macam ni lha jadi nya eira terpaksa sabar dgn tabah..dia dah xnk lagi pengsan n kapel dgn org lain ....eira lau boleh nak cepat2 je umur 24 cepat lha leh kahwen daripada kapel..ish apa eira fikir ni...ooppss...eira nak tenang kan dri..bayang kan orang kamu cinta terpaksa lalui benda ni...rasa cam xsanggupkan...walaupun eira sedih ..eira terpaksa senyum ..percaya lha lelaki  terakhir dgn kapel dgn akim kali ni eira xkan dah cari orang lain...cukup eira disakiti..sekarang eira dah kurang percaya kat lelaki lagi kalau perangai seseorang asyik bohong dgn kata2...eira xkata kat sape2 tapi pandangan eira je ni... bye2...

Monday, 19 November 2012

tulis cikit jadi lha

asssalamualaikum...awak2  apa khabar..awak .sy sedeh sangat..sya terpaksa g sekolah dalam keadaan demam .last minit nk exam..lak tu demam..sy g skolah langsung xbercakap dengan org muke pucat dan macam2...sy ingt semalam ley tdow lena tapi xapa2 asyik muntah je..awak nt sambung lagi lha sy nk rehat,..

Sunday, 7 October 2012

sabar syakirah kamu pasti akan dapat apa yang kamu mahu kan

Ya Allah kenapa benda ni jadi pada dri ku ini..aq tidak berdaya lagi untuk tempuh benda ni Ya Allah..engkau Maha Pengasih lagi Maha penyanyang aq memohon Ya Allah berikan lha aq mencapai cita-cita ku Ya Allah...Ya Allah kepadamu aq memohon Ya Allah...

aku kecewa dengan pelbagai jenis..aku nak belajar ..cukup lha aku sedih macam ni..aku tetap nak belajar tapi susah aku nak mnx tolong orang..kebanyakkan orang kan pentingkan dri sendri..so aku kene buat cara aq sendri..biar susah asal kan aku kene tabah....SYAKIRAH you tabah jangan putus asa..kalau putus asa kamu xleh wat pape tau....TABAH SYAKIRAH TOLONG TABAH...

Aku kne fikir masa depan..fikir,......akim ada untuk kamu..ingat akim ckp syakirah!!!!!
kuatkan semangat SYAKIRAH...SPM penting.............tolong tabah ,kuat semangat,...............

Friday, 5 October 2012

sayang awk

Alhamdulilah akhirnya dapat jgk jumpa bf aq...ee hensem..tapi malu nk berdepan dgn dia..mula nak naik umah bulat mata2 tengok dia..haha..tp tq sayang sbb sanggup datang ajar eira..hehe.. kamu memang baik..tapi sebelum dah kne tegur ..xpape...adoi...tapi malu gila...dia dtg dgn abg aq...wah berani dia tau..kalau org lain memang xberani nak naik kereta dgn abg aq datang umah...aq tabik r kat dia berani....hehe...

yang lain rahsia...

Saturday, 22 September 2012

KESEDIHAN UNTUK MENJALANI DUGAAN

Assalamualaikum...

hai kawan..sekarang aku xtahu nk kata cam ner lagi hidup ku terumbang-ambing..apa lha nak jadi dgn hidup aq ni ..aq rasa sedih sbb kaki aq mengambil masa untuk berjalan seperti orang lain..kenapa dugaan ni jatuh pada aq...mungkin banyak slh aq..aq redha apa terjadi pada ku..tapi aq xleh tengok keluarga ku bersusah payah menolong aq n sedih sedangkan aq macam ni..hari isnin aq kne masuk wad n operate pd hari selasa ..aq takut sangat...tapi family n bf aq telah beri semangat tapi aq xyakin..makin hari nak dekat makin aq sedih..aq kesian tengok family aq..ayah terpaksa hantar aq,mak,n kakak lepas tu ayah aq terpaksa cuti samalah dgn abg dan kakak terpaksa ambek cuti...hari selasa operate aq dgn kakak naik ambulans manakala ayah n mak terpaksa ikot ambulans dari belakang ke pasir puteh..manakala abg aq kne duk umah sbb tengah hari kne ambek adik aq lagi dua orang..tapi aq takut sgt..kerana aq telah menyusahkan keluarga aq..aq harap ,aq tabah menghadapi semua ni dgn perlahan2..

Ya Allah Ya Tuhan ku kau kuatkan semangat ku berjalani pembedahan ini Ya Allah...Ya Allah Ya Tuhan ku kau selamatkan lah aku dalam pembedahan ini..sesungguhnya Aku memohon kepada mu Ya Allah...
kerana dugaan mu ini sungguh besar Ya Allah..Ya Allah Ya Tuhan ku kamu lindungi keluarga aku daripada sedih..rabbana atina fiddunia  Assanahtan waqina azabannar..amin..

















Thursday, 6 September 2012

islam
MAY ALLAH BLESS YOU
                                                                                                                            


    


                                                                                                                                                                                                   

Monday, 3 September 2012

Rahsia kita berdua..




p/s : manusia ni ada macam-macam kerenah, habits, behavior and so on. i wonder macam mana lagi la agaknya kerenah dia yang aku kena tahan dan sabar?? hurmmm...

Sunday, 2 September 2012

"saya kenal sayang saya"

Buat apa dicerita
Bahagia kita rasa
Biar tak dipercaya
Peduli orang kata

Baju ronyok tak apa
Asal pakai selesa
Berkilau tak bermakna
Kalau hati tak ada

Aku lebih bengis dari sang naga
Tapi bisa nangis semata demi cinta
Suaraku keras tak berbahasa
Kerna aku rimas gedik mengada-ngada

Aku mudah baran tidak semena
Mana boleh tahan angin cemburu buta
Dan aku sengaja tunjuk keras kepala
Aku punya manja, kau saja boleh rasa

"Aku lagi kenal dia"

Dah lebih seratus lima puluh juta kali
Aku pesan padamu apa yang bakal jadi
Engkau dan aku ada mungkin tidak serasi
Engkau sangat manis, aku ini pula dawai besi

Di setiap seratus lima puluh jutanya
Aku pun dalam hati semacam tak percaya
Apa kau lihat pada aku jujurkan saja
Terus kau cubit dagu aku, sambil berkata

"sayang mungkin baran tak kira masa
tapi sayang tahan kalau yang salah saya"
"sayang mungkin saja keras kepala
tapi sayang manja bila kita berdua"

Awak Dan Saya


Assalamualaikum wbt.

Untuk kali keseratus lima puluh juta
Mereka tanyakan engkau soalan yang sama

"Eh kenapa kau masih lagi mahukan dia?"
"Apa kau buta, apa kau pura-pura suka"

Di seratus lima puluh juta kali itu
Di depan semua engkau tarik tangan aku
Yang sedang buat muka kosong tak ambil tahu
Sambil ketawa engkau bilang satu per satu

"Dia mungkin bengis seperti singa"
"Tapi dia nangis tonton cerita Korea"
"Dia mungkin keras bila bersuara"
"Tapi dia jelas, jujur apa adanya"

:: SaYa DaN AwaK (“,)(“,) ::


…… saya (“,) dan awak (“,) ….
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Saya : nape awak sedih je ni?awak xnak share ngn saya?
Awak : saya xlayak jadi kawan awak.. :-(
Saya : lorrrr…saya ada wt audition sape layak ke x ker??xde kan??
Awak : saya xde bila awak sakit…
Saya : sekarang saya dh ok…
Awak :  saya xrespon pun pe awk cakap…
Saya : saya dah cuba faham keadaan awk masa tu..skrg dh ok..saya xmarah awk..
Awak : saya xfaham awak…
Saya : xderla, awak la yg faham saya..
Awak : saya xdapat penuhi keinginan awak..
Saya : awak,saya xpernah mintak pe2 pun..saya pernah cakap kan, kalau keinginan dan kemahuan saya buat awak rasa tertekan, saya org pertama akan mati kan semua rasa tu…..ingat tak??
Awak : ingat…tapi saya rasa xberguna jer!!
Saya : haaaippp, jgn la ckp yang ngarut2 macam tu
Awak : ieee,saya tau awak!!!
Saya : mana mungkin awak xberguna sedangkan awak dh menduduki hati dan jiwa saya?
Awak : tapi…….
Saya : xde tapi2 nye….awk sahabat saya…saya syg awak..tu je yg awak kena tau….
Awak : tapi tu yg saya rasa, pe yang terlintas dalam kepala saya!!!
Saya : tak semua pe yang awak rasa tu tepat!!!saya xnak awk fikir terlalu jauh sedangkan setiap masa saya ada untuk awak…dalam setiap langkah awak, supaya bila awak jatuh, saya ada untuk sambut awak…
Awak : awak…. :-(
Saya : awak jangan sedih2 lagi key…saya kan ada ni..sentiasa ada…saya xpernah sesekali rasa menyesal bersahabat dengan awak, saya xpernah rasa awak menyusahkan saya, saya xpernah rasa awak xlayak jadi sahabat saya….saya mintak maaf kalau saya buat awak rasa macam tu….
Awak : terima kasih awak…so saya layak la ni jadi kawan awak??
Saya : ye awak..layak..layak sesangat….awak jgn fikir bukan2 lagi..saya xsuka…
Awak : baek la awak…
Saya : awak…senyum la…. :-)
Awak : ye awak :-)
Saya : awak hepi?
Awak : ye saya hepiiiii..terima kasih awak :-)
Saya : saya pun…terima kasih gak awak :-)
Awak : kita kawan?? :-)
Saya : yerrr….InsyaAllah…..untuk selamanya……. :-)
* kita bersama  (“,)(“,) …….End
~on behalf my soul ~

GAMBAR DIA YANG HENSEM

ASSALAMUALAIKUM
cube tengok gambar ni..kelakar muke cam duit raya je kan...hehe..awk ..saya sayang kat awk sgt2...susah saya nk tinggalkan awk...hari tu saya kenekan awk pun mcm da nk nges kan..tapi saya bimbang sgt2...bila saya bergurau cm tu..tapi steady je..haha...xpe nasib baik zana ada kan...lau xabis awk mengeluarkan air mata awk tu an..awk ,saya suke tengok gambar ni awk senyum je...hehehe..

saya lihat awk disana,saya ingin mendekati awk.....saya cuba untuk menghampiri awk..tapi saya sebegini menepuh dugaan yang paling besar...bila awk senyum cm gambar ni...hati saya xmenentu....kadang2 hati saya bertanya adakah awk sayang saya??adakah awk akan jaga saya??? semalam awk ckp kat saya yang awk rasa bersalah...tapi saya memang xtau apa salah awk...


awk thanks sebab xtau nak ucap mcm mana lagi..awk tetap sayang saya walaupun saya mcm ni kan... saya dah xmcm awk okey.... i not perfect awk...tapi semua ni takdir Allah S.W.T kan saya hanya mampu berdoa je lha....saya xtau kenapa saya yang kena....ni pengajaran bagi saya kot...awk saya sayang awk sangat2....saya akan akan tunggu awk....dah banyak awk korban untuk saya...lagi2 masa ulang tahun kelahiran saya...


awak..hari jadi awk hampir da kan?? tinggal lagi 8 hari lagi je kan....saya ingt lau xde pape memang saya jumpa awk tau x...tapi dah nk jadi mcm ni kan...awk..i love you so much...haha....miss u dear..hehe....sedih xpe lagi..nges un xpe lagi..hahaha


i love you

i love you
i love you
i love you

i love you
i love you
i love you
i love you

i love you
i love you
i love you
i love you

i love you
i love you
i love you
i love you

i love you
i love you
i love you
i love you


I LOVE YOU LUQMAN HAQIM <3  <3
                          <3                          



Thursday, 9 August 2012

tidak lama lagi raya

assalamualaikum...sudah xlama dah untuk kite beraya..tapi sy harap tahun ni kite puasa dgn penuh semangat..jgn meraikan hari raya sahaja kalu puasa un ntah kemana..puasa tahun mmg sekejap je..jgn sia-sia kan bulan puasa ni..lagipun anda puasa sebulan je..n anda mkn hari2 berapa bulan..xkan sebulan un xleh nk berpuasa an..coz kalau lapar tu tahan lha...malu dekat budak kecik dia boleh puasa penuh kita puasa tinggal2 xkira tua atau muda..ingtlah mase ni je yang dapat hapuskan dosa kita...walaupun anda xsuke bulan puasa ingt puasa amalan fardu kita...satu lau puasa saja xjadi jgk kalau solat un x kan?? hari raya ni pegi lha melawat kubur2 saudara mara...sedekah al-fatihah kepada orang2 yang sudah tiada lagi di dunia ni..

Sunday, 22 July 2012

kenapa ni asyik nk muntah n pening je..adoi...semangat pun hilang terus

sabar menghadapi pelbagai rintangan

operate surgery tidak lama lagi....saat2 tidak dapat dibayangkan..sabar dgn apa saja yang terjadi..ingt Allah selalu ada dgn hambaNya..love u Allah...apa pun terjadi sikap sabar harus di tanam demi kebahagian kita bkn kepentingan diri sendiri..saya belajar untuk menerima takdir Allah...kerana Allah hanya Menguji HambaNya dgn kesabaran..oleh tu tanam kesabaran anda...Bismillahhirahmanirahim...Ya Allah Ya Tuhan Ku,ku memohon kepada Mu..selamatkan Hamba mu ni dari Keselisih fahaman ..Ya Allah ampun kan lah dosa kedua ibu bapa ku,,adik beradik ku,Saudara mara ku Ya Allah...Kami panjat kesyukuran terhadap Mu kerana kurnia limpahnya Kami sekeluarga hidup dalam keadaan aman dan damai..Amin...

Lupakan saya dear.sy sudah dikecewa oleh kamu

awk sy dah kehilangan dia dah..mood sy dah xtentu skrg...lagipun skrg ada masalah family cikit...ph tu tertekan dgn dia..dia xfk pun perasaan sy...sy tau awk xsuke sy an...awk xrase apa sy rase...mmg sy yang mnx putus sbb sy tau perasaan org kite xleh jangka..kan??kalau awk nk ckp sy ni pape ckp lha..sy hanya boleh duk diam...saya tau sy lemah untuk berkata-kata dgn awk...but awk boleh go on dgn dia...sy dah xde awk..tu yang awk nak..awk ckp awk kecewa...padahal awk yg kecewakan kan sy..awk tau sy snggup untuk jaga awk tapi awk langsung xpernah hargai..awk xpenah fk sy pun kan...setia kali sy mcj mesti awk ckp merepek..padahal merepek tu yg betul..hmm..pape pon semoga awk bahagia...

Friday, 20 July 2012

TAK SEDAP HATI

awk,saya penat sgt tunggu awk,..skrg sy xboleh nk tdow n sy xboleh bernafas sgt..sy sedih..sy rase awk terima sy kerana terpksa an..xpe lha..

luahan hati separuh hilang

awk,sy bimbang sgt..sekarang kite relationship..pah tu lepas  ni awk ckp fullstop relationship kte...hmm serioussly sy bimbang..sy xnk kene kecewa..tadi pun sy dah kecewa sgt2..tapi tipu perasaan sy kat awk..td suara sy slow sbb sy sedih...biar lha sy kan xbertuah kot...saya xtahu lha betul or x awk ckp xnk tinggal sy tu...and then skrg ni betul2 sy syg awk...sy ingtkan awk dgn sy lebih relationship bertahun2 tapi skrg pun awk dah mnx fullstop..kalau bole sy nk relationship ni lebih daripada sy kapel dgn zahin hmpir dua tahun...tapi xmungkin awk boleh teman sy..xpela nanti sy belajar untuk terima sebgainya...sy sedeh xpe asal kan awk jgn sedeh...sy nk sgt tengok awk happy...sy xnk awk sedeh...kalau awk nk tinggal sy pun sy jgk tengok awk happy ...now,sy dah fikir semua nya ..

baju raya

awk tahu x semua baju raya kite xpenah pilih.semuanya ibu ,kakak,n mak sedara je yang pilih..kte cuma pakai je...tahun ni ibu kite beli jubah n baju kurung mini...hahaha..warna merah...pakai je lha org beli an2...hehe...lau tudung raya ibu sy xbeli..mak sedara sy yang beli..lau tahun ni selendang xnk lha pakai....dah bosan dgn selendang...hahah

mkn ke x dua tgn

20.7.2012 satu hari sy xmkn.huhu..rupanya best jgk..mcm dah puasa rasenya..kecuali makan ubt..hehe..tapi ptg ni sy xnk mkn ubt..kalau ibu sy dah suruh kena lha kan..hahhaha...

KENAPA PUTUS CINTA!!!


Kali ini aku ingin menyenaraikan beberapa sebab/isu di pihak lelaki yang menjadi punca utama putusnya sesebuah hubungan cinta itu. Ini adalah perkara biasa dalam setiap lelaki biasa yang ada pada masa kini.
  1. Lelaki tidak lagi merasakan kekasihnya cantik dan menarik. Aku guna perkataan ‘merasakan’ ni sebab benda ni macam tak berasas. Kadang-kadang si perempuan takde pun berubah apa-apa, tapi pada mata kekasihnya dia tiba-tiba kelihatan kurang menarik.
  2. Lelaki ingin berfoya-foya dan tidak mahu ketinggalan mengecapi keseronokan dunia. Dalam diri lelaki, memang ada sifat dan perasaan ingin mempunyai perempuan lain dan ingin melakukan pelbagai perkara yang biasanya memang mendatangkan masalah sekiranya pasangan mereka tahu akannya. Itu memang lumrah. Yang membezakan pasangan bagus dan tidak bagus adalah mereka yang mampu mengawal perasaan tersebut dan tidak mengendahkannya.
  3. Lelaki merasa bosan terhadap pasangannya. Ada satu tahap lelaki akan cepat merasa bosan bersama pasangannya. Kebosanan ini datang mungkin disebabkan mereka selalu berjumpa, selalu bergaduh, selalu itu dan ini. Rutin boleh menyebabkan kebosanan. Jadi kalau boleh jangan terlalu mengongkong lelaki itu dengan jadual tertentu atau rutin dan berikan sedikit kebebasan padanya.
  4. Lelaki takut akan komitmen. Akan sampai satu tahap bila lelaki akan merasa takut tentang masa depannya. Dalam otak mesti fikir mana nak kerja, gaji berapa banyak dapat nanti, nak kasi duit pada ibu bapa dan sebagainya. Pada tahap ni, perempuan eloklah sangat kurangkan bercakap tentang kahwin dan apa-apa yang berkaitan dengannya sebab ia akan merunsingkan lelaki anda. Beri dia masa untuk berdiri dan mengukuhkan status dia, barulah boleh berbincang tentang perkara yang lebih serius secara mendalam.
  5. Lelaki merasakan diri mereka terkongkong. Rasanya semua orang baik lelaki atau perempuan memang inginkan kebebasan dalam hubungan mereka, maksud kebebasan di sini ialah kalau bercakap/chat/bertegur sapa sekali dalam sehari pun cukup dah.


apa2 je lha.

awak dah lha kte kehilangan zahin..skrg awk lak..apa ni saya dah rase bodoh sgt...err..kalau ikot kan terjun bngunan dgn putus dgn awk lebih baik kot kte terjun...

ntah ler..

korang sebenarnya mood kte tengah sedih..knp hari ini baru nk terjadi..knp x berlaku awal..hmm saya faham apa yang berlaku..mmg saya mengakui sy xsesuai..tapi seriously sy ckp mmg sy dah syg dia tau x...bia lha saya boleh lupa kan untuk semua ni..sy ingt bnda ni xakan terjadi..tapi terjadi jgk..awk,apa pun saya terima awk seadanya..hmmm sy nges hati sedih xbermakna sy dpt awk jgk an..mungkin kot sy dah xakan kacau org n buat cara sy sendri...okey awk..bye2..... 

Thursday, 19 July 2012

APA2 JE LHA

selalu menangis kalau dia xanta mcj n cll..tapi saya tahu dia xde masa nk text..kita faham..awk i miss u..hmm mcm mane ni..rase nk je g jb jumpa awk syg..tapi laen tahun..kalau boleh lps spm nk sgt belajar sekali,,lepak g shopping skali,dapat tengok awk hari2..boleh bantu awk,dan mcm2..xde lha rase berjauhan kan..hmm rindu sgt2...

RASA HATI HARI INI

sejujurnya saya cakap mmg saya sayang luqman..walaupun dia tinggal jauh dgn saya..saya akan tetap syg dia..dia segalanya bg saya..thanks syg,,sbb awk jujur dgn saya dan sanggup terima sy kalau saya sakit..awak sesungguhnya saya sayang awk..ap2 pun terjadi saya xkan tinggalkan awk..sy xnk awk jadi mcm ex saya yang penuh dgn perempuan...mulai hari ni biar lha dia..yang penting saya dan awk sudah kembali...saya tak boleh kalau xlihat gambar awk hari2..rasa mcm tinggal jauh sgt2..tapi hari ni amat sedih sbb xdpt tengok gmbr awk..memory abis terformat...saya kalau xtengok gambar awk..saya jadi bimbang sgt2...dah lha sy xde dgn awk..pah tu ntah awk pegi ke mana lha..

Sunday, 8 July 2012

tarikh tamat tempoh

7/7/2012 kalau ikotkan tarikh saya dan zahin cukup dua tahun kite kapel tapi mlang kita putus dari bulan satu lagi..7/7/2012 ialah hari sy hantar mcj kat dia untuk ckp'jgn kacau saya lagi' tapi xpe..benda dah xde an..redha je lha....saya harap dia bahagia dgn perempuan yang serang saya tu...lagipun sy xmengharapkan awk...jadi apa-apa pun terjadi tentang sy n awk lupa je lha...sy dah malas nk fk n pape tentang awk..walaupun sy sekat dgn kakak  awk x bermakna suatu hari nanti sy akan pulang balik...sy harap awk lupakan sy....

Thursday, 28 June 2012

Pergaduhan dy dengan aku

nie budak yang serang saya kat fb..dia ingt sy lemah sy xleh buat apa2..sy xmcm dia lha...sy paling xsuke orang mcm ni...tengok lha gambar dia muka je baik..tapi perangai nauzubillah..





Nurazua Natasya Othman
assalammualaikum.. awk ni masih sayang at zahin ag ke???? jujur k.. awk taw kan yg sy ni makwe dye skrang..

Aq Eira Syakira
awek dia ke ni?

Nurazua Natasya Othman
ermm.. yup

Aq Eira Syakira
dia xckp pun..

Nurazua Natasya Othman
tu xpnting kot dye na gtaw ke x
yg sy thu awk still gnggu idop dye an
kalo awk sayang an dye ag pon, go on je lhaa
sy akur jepp

Nurazua Natasya Othman
ermm,, balaz lhaa.. sy na taw sgt nie

Aq Eira Syakira
mmg dia ckp demi Allah dia bkn bf awk..jadi xyah nk mengaku bf dia okey....lau saya gnggu bab knp??sy xde susahkan awk an....sy nk bgtau awk ni..sy xkan kapel....walaupom sy syg dia...kenapa dgn awk ni..tetiba nk serang sy ...dengar sini..sy dgn dia dah xde pape dah....

Nurazua Natasya Othman
tp.,, awk msih contact dye...awk gnggu dye, awk xtaw mlu ke gnggu idop owg len>>??? sy xserang k, cume awk xleyh tmee hakikat yg awk dah gnggu idop owg..phm?!

Aq Eira Syakira
knp awk nk taw??
maslah nya dia ex sy..
dan sy dgn dia dah janji..
hey biar lha..
lgpun sy dah knl dia n family dia..

Nurazua Natasya Othman
janji pe??
janji na idop bsame??
g je lhaa idop bsame..

Aq Eira Syakira
buat sy bgtau awk..lgpun rahsia sy dgn dia

Nurazua Natasya Othman
sy rela hepp

Aq Eira Syakira
yg awk nk jeles xtentu pasal apa hal.

Nurazua Natasya Othman
bgoz lhaa uw..
bnyk sgt chemistry awk gan dye

Aq Eira Syakira
dia cume suke je kwn dgn awk.
xde kapel2 n lain2
lgpun sy ada gnggu dia hari2 ke?laen r awk

Nurazua Natasya Othman
g je lhaaa

Aq Eira Syakira
knp awk nk jeles dgn sy...
kteorang kapel setahun 6bulan dah
1 tahun 8 bulan

oNurazua Natasya Othman
normal lhaa an kalo pasaan jeles uw dtg...
npew mesti awk na mrah2 dye ha
lagipon korang putos disebab kn pangai awk jgk an
sedar ckit k
jgan syok sendiri

Aq Eira Syakira
eh...die pun xsuke awk r..
xyh nk menyampah leh x..
suke hati sy perangai sy..
jgn sibuk knp..
ala awk bkn awek dia pom..

Nurazua Natasya Othman
erm
oke

Aq Eira Syakira
dia xberani nk kapel dgn awk

Nurazua Natasya Othman
just see n wait k

Aq Eira Syakira
syarat sy dia masih pegang

Nurazua Natasya Othman
jadi,, awk ingat sy tergugat ke gan syarat kowang
sy xkisah smua uw
xkisah lhaa pe2 uwn'
sy xpnh na gnggu idop dye
tahniah lhaa ek coz dpt knal gan owg sbaIK dye

Aq Eira Syakira
awk syg dia kan..
awk nk tengok dia mati ke?

Nurazua Natasya Othman
so?
xpe
its oke
bia sy undur dri jepp
tu yg kowang nak kn

Aq Eira Syakira
sy dah ckp tu syarat sy..
awk ingt..awk dgn sy tu tengah spm skrg

oNurazua Natasya Othman
so??

Aq Eira Syakira
pasal laki nk gaduh..mmg bodoh..

Nurazua Natasya Othman
pe yg awk na kaitkn gan spm?

Aq Eira Syakira
sy bila2 mase blh mengadu pda kakak dia

Nurazua Natasya Othman
sy lgsung xgdo lhaa
oke
ngadu je lhaa
sy lgsung xtkot

Nurazua Natasya Othman
awk uw lagi bodoh
pasal hal ni uwn na ngadu at fmily
pangai cam budak2 jep

Aq Eira Syakira
eh..sy ngadu lebih baik....
daripada sy pelihara dosa.

Nurazua Natasya Othman
nmpk sgt awk uw na phatian

Aq Eira Syakira
sy ada menyusah family awk ke?

Nurazua Natasya Othman
kn

Aq Eira Syakira
xgila nk perhatian..
owg yg family ambek tahu mcm sy laen..
lau x family awk xambek tahu sal awk lha an..

Nurazua Natasya Othman
wow..
tersentuh sgt gan statement awk uw
huhu

Aq Eira Syakira
ada sy kesah..
xde an

Nurazua Natasya Othman
so???

Aq Eira Syakira
go on lha dgn dia ea.

Nurazua Natasya Othman
ok

Aq Eira Syakira
lau dia nk kapel dgn awk

Nurazua Natasya Othman
ktaorang bukan kapel dah
kitaorang engaged dah
bru 3 bulan lbih


Aq Eira Syakira
haha..dia xkan bertunang dgn awk..

Nurazua Natasya Othman
ouh
yeke
huuhu

Aq Eira Syakira
untuk pergetahuan awk dia akan pg rumah someone untuk g jumpa kedua ibu hamba Allah n mohon restu..lau xsilap bulan tujuh dia pergi

oNurazua Natasya Othman
tu rumah sy
dye bwu jep ckp td

Aq Eira Syakira
bkn rumah awk...
tapi rumah yg ada kait sy dgn dia

Nurazua Natasya Othman
ouh
yeke
tu tpulang at dye an'

Aq Eira Syakira
dan sekarang dia hamba awk duk melaka..
*dan skrg hamba Allah duk melaka

Nurazua Natasya Othman
pe awk ni,, tibe2 jep make

Aq Eira Syakira
mmg hamba Allah duk melaka skrg..
tengah belajar..
umur...rahsia

Nurazua Natasya Othman
its ur personal..i dont want to know about u,k..

Aq Eira Syakira
ok..

18 minutes agoNurazua Natasya Othman


Aq Eira Syakira
lagipun benda ni xde kaitan dgn awk....hanya sy ,dia n hamba Allah..

Nurazua Natasya Othman
oke
sy xna taw pon
de sy ckap sy na taw ke?
xde kn..

Aq Eira Syakira
bagus lha.
yg penting skrg xyah gedik2 nk serang sy..
n zahin suke tau perempuan gedik.
dia hanya suke perempuan kampung n alim je..

Nurazua Natasya Othman
so???

Aq Eira Syakira
n xsuke perempuan melepak .

Nurazua Natasya Othman
yeke
wahh

Aq Eira Syakira
so sy nk g solat dlu ea..

Nurazua Natasya Othman
oke

Aq Eira Syakira
dah lewat ni
perli lha..solat tiang agama...

Nurazua Natasya Othman
da uw, g je lhaa solat dluw
oke, sy taw jep
sy islam lgi

Aq Eira Syakira
lau islam..

Nurazua Natasya Othman
sy taw jep mende uw'

Aq Eira Syakira
g lha solat..sesiapa menganiayakan seseorang akan ditimpa bahalah..dan dihintung pada akhirat

Nurazua Natasya Othman
dripada awk membebel cm nie, bek awk g solat uw
xbek lewat2 smyang k

Aq Eira Syakira
Kenapa nak kacau adik sayaa??
bole x awk jgn buat dia buntu
jangan kurang ajar..
aku dengar mu cari pasal dengan adik aku..aku buat mu kuat.